11 Haziran 2014 Çarşamba

V-Ray Dersleri-Irradiance Map

Basit olarak irradiance map sahnedeki bazı yerlerin direct aydınlatılması, kalan yerlerin de bu aydınlanan yerlerden sıçrayan ışınlar sayesinde indirect  aydınlatılmasıdır. Irradiance map’de Sample denilen ışık lekeleri (GI lekeleri) en yakındaki diğer GI samplerlerle birleşerek ortamı aydınlatır. Irradiance’e “sahnemizdeki bir noktaya değişik yönlerden gelen ışıktır” da denebilir. Irradiance map sahneyi birkaç kere render eder, her rendera Pass (adım) denir. İlk adımda sahneyi düşük çözünürlükte en son adımda da yüksek çözünürlükte render eder. Sahneyi en son adımda gösterir. Geniş dış sahneler için idealdir. Noise oranı çok düşüktür. Bump map varsa iyi sonuçlar verir. Ancak, bazı detaylar kaybolabilir ve animasyon sırasında ışık titremesi yapabilir. Daha fazla ram gerektirir.

 Built-in presets:

Current preset: Buradaki presetleri sahneyi render ettiğimizde hızlı veya yavaş render için kullanırız. Çabuk render için Very, son render için High gibi.

Basic parameters:

Min rate: İlk GI adımını (pass) hesaplar. Düşük olması (birden az) istenir ki imajdaki geniş ve düz bölgelerdeki GI çabuk hesaplanabilsin.

Max rate: Son GI adımını yani detaylı yüzeylerin aydınlatılmasını hesaplar.

HSph. subdivs: GI samples (antialias) kalitesini  kontrol eder. Düşük değerlerde lekeli sonuçlar verir. Kalite için yüksek değer ister.

Interp. samples: GI  sample sayısını kontrol eder. Yüksek değerlerde düzgün  ve detaysız, düşük değerlerde detaylı ama Hsph subdivs de düşük ise lekeli sonuçlar verir.

Clr thresh: Irradiance map’in indirect ışıktaki duyarlılığını kontrol eder. Düşük değerler irradiance map’i ışık değişiminde daha duyarlı yapar. (yüksek kaliteli  imaj için.)

Nrm thresh: Irradiance map’in yüzeydeki küçük değişikliklere ne kadar duyarlı olduğunu kontrol etmek için. (Kaliteli imaj için düşük değerler gerekir.)

Dist thresh: Irradiance map’in yüzeyler arasındaki mesafeye ne kadar duyarlı olduğunu kontrol eder. (Sıfırda duyarlı değil, yüksek değerlerde duyarlıdır.)

 Options:

Show calc. phase: Aktif ise  render aşamalarını gösterir.

Show direct light: Show calc. phase aktif ise çalışır.

Show samples: Aktif ise  irradiance map’de samples’ler küçük noktalar halinde görünür.

 Detail enhancement:

“On” durumundaysa imajda küçük detayları da ortaya çıkarır.

Radius: Dataylandırma efektinin radius’unu tayin eder. (Küçük oranlarda daha detaylı.)

 Advanced options:

Interpolation type: Irradiance map ışın lekelerinin nasıl birleşeceği hesabını yapar.

Sample lookup: Interpolation için uygun GI noktalarını (Sample) seçer.

 Mode:

Mode: Irradiance map modunun (Tipinin) seçilmesini sağlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder