Enable built-in Frame Buffer: V-Rray frame buffer´ı aktif hale getiren seçenek.
Render to memory frame buffer: Render´ın hafızaya alınıp alınmayacağını belirliyor.
Show last VFB: Almış olduğumuz son renderi tekrar görüntüler.
Get resolution from MAX: Renderin çözünürlüğünü common sekmesinde belirttiğimiz çözünürlük ayarlarıyla eşitler. İşaretli değilse istediğimiz çözünürlüğü buradan ayarlayabiliriz.
Pixel aspect: Piksel oranı.
Render to V-Rray raw image file: V-Rray raw resim dosyasına render alır.
Generate preview: Render alırken önizleme oluşturur.
Split render channels: Render kanallarını ayırmaya yarar
V-Ray: Global switches
Displacement: V-Ray’in kendi displacement mapini kullanıp kullanmayacağını belirler.
Force back face culling: Backface Culling özelliği genellikle çalışma sırasında sahnedeki örn. Duvarların arka yüzeylerini şeffaf göstermek suretiyle kolaylıklar sağlamak amacıyla kullanılır. Bu seçenek ise bu durumun render’a da yansımasını sağlar.
Lights: Global ışıkları açar & kapatır.
Default lights: Default ışıkları açar & kapatır.
Hidden lights: Gizli ışıkları açar & kapatır.
Shadows: Işık gölgelerini açar & kapatır.
Show GI only: İşaretli ise sahneye koyduğumuz direct ışıklar global etki göstermezler.
Reflection/refraction: Reflection ve refraction’ın hesaplanıp hesaplanmıyacağını belirler.
Max depth: Reflection ve reflection’ın en üst derinliğini belirtir.
Maps: Map uygulanıp uygulanamayacağını belirler.
Override mtl: Sahnedeki tüm objeler tek materyalle kaplanır.
Glossy effects: Sahnedeki tüm parlak kaplamaları açar & kapatır.
Override Exclude: Override mtl seçili olduğunda aktif olur ve belirleyeceğimiz materyallerin “Override mtl” seçeneğinin dışında kalmasını sağlar.
Don’t render final image: Bu seçenek açık olduğunda, V-Ray, sadece ilgili genel aydınlatma haritalar, foton haritalar, ışık haritalar, parlama haritalar v.b. hesaplamalarını yapar ancak renderi image olarak göstermez.
Secondary rays bias: İkincil ışınlardan kaynaklı siyah noktaları önlemek için kullanılabilir.
Legacy sun/sky/camera models: V-Ray önceki sürümlerinde bulunan VRaySun, VRaySky ve VRayPhysicalCamera fiziksel olarak tam olarak doğru değildi. Bu durum zamanla düzeldi ve hesaplamalarda bir takım değişiklikler oldu. Eski sahnelerinizin bu değişiklikten nasıl etkileneceğini belirlemeniz için de bu seçenek eklendi. Kapalı olduğunda, V-Ray gelişmiş ve daha doğru modelleri kullanır. Bu açıkken V-Ray, eski sahneler ile uyumluluk için eski modellere geçecektir. (Eski bir sahne açıldığında, V-Ray otomatik olarak bu ayarı değiştirmek isteyip istemediğinizi soran bir iletişim kutusu görüntüleyecektir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder